Metodi di pagamento
Secure and confidential payment
When you pay on KLM.com, your payment details are encrypted and sent via a secure connection. The encryption of information transmitted online depends on the browser used and meets the highest standards.
Some transactions are processed through our payment partners, Worldline and Adyen. They process online payments and payment information on our behalf. Your payment details are only sent to Worldline or Adyen via a secure connection. Your data are never disclosed or forwarded to third parties or used for commercial purposes.
Metodi di pagamento disponibili
Proponiamo vari metodi di pagamento, a seconda del paese e del momento in cui avviene la prenotazione. In alcuni paesi le potrà essere addebitato un costo, a seconda del metodo di pagamento prescelto.
Accettiamo pagamenti con MasterCard, Visa e American Express per i voli prenotati su KLM.com. A seconda del paese in cui effettua la prenotazione, potrà pagare anche con Diners Club, Discover, JCB (Japan Credit Bureau) o UATP/AirPlus. Può essere applicato un supplemento per l’utilizzo della carta di credito.
What is 3D Secure payment?
Card owner authentication 3DS is a feature that protects your online transactions. When you make a purchase on our website or app, you may be prompted to authenticate using the method provided by your bank. This authentication verifies that you are the rightful owner of the payment card being used and helps prevent unauthorised transactions. In short, it ensures that your online shopping experience is safe and secure.
Pagamento della prenotazione
Nell’arco di qualche giorno, dopo la prenotazione del biglietto, le verrà addebitato l’importo dell’acquisto sul suo conto bancario. La banca trattiene tale importo fino al completamento del pagamento, dopodiché l’importo le verrà addebitato ufficialmente. Possono volerci fino a 30 giorni.
Durante l’acquisto di biglietti multipli tramite un’unica transazione, alcune banche trattengono erroneamente l’importo due volte: una per l’importo totale e una per ogni biglietto individuale. Spiacenti, questa procedura è al di fuori del nostro controllo. Le consigliamo di contattare la sua banca per richiedere lo svincolo dell’importo bloccato.
Con l’E-Wallet, può combinare diverse opzioni di pagamento, ad esempio con carta di credito e tramite conto bancario. Può utilizzare i seguenti E-Wallet:
- PayPal: accettato su KLM.com in circa 40 paesi (non con le carte American Express)
- Apple Pay: accettato nell’app KLM soltanto per alcuni paesi
- Google Pay: accettato nell’app KLM soltanto per alcuni paesi
- WeChat Pay: accettato solo in Cina
- Alipay: accettato in Cina e a Hong Kong (solo carte di debito e credito locali)
Si assicuri di poter pagare l’intero importo con E-Wallet. Alcuni E-Wallet hanno limiti per gli importi pagati in un’unica volta. Una volta ricevuta conferma da parte della banca dell’avvenuto pagamento, le invieremo il biglietto elettronico tramite email. Tale processo solitamente richiede meno di un’ora.
L’home banking, anche conosciuto come “Real Time Online Banking" (RTOB), le permette di pagare via iDEAL, FPX, CUP Online, Nordea, eNets, Trustly o Sofort. Quando prenota su KLM.com, il pagamento attraverso RTOB è gratuito. Potrà utilizzare questo metodo fino a 2 ore prima della partenza.
Dopo aver selezionato il volo, scelga il metodo di home banking applicabile al suo paese. Una volta ricevuta conferma da parte della banca dell’avvenuto pagamento, le invieremo il biglietto elettronico tramite email. Nella maggior parte dei paesi tale processo solitamente richiede meno di un’ora.
Con l’home banking paga attraverso i nostri partner Worldline ePayments o Adyen.
Nella maggior parte dei casi può pagare a mezzo di bonifico bancario, se il periodo di tempo tra la prenotazione e la partenza è di almeno 10-14 giorni.
Se opta per il pagamento con bonifico bancario, le sarà chiesto di inserire una serie di dati. Naturalmente, tutte le informazioni sono trattate nel rispetto della riservatezza. Una volta completata la prenotazione, riceverà un codice di riferimento di 12 cifre e/o lettere per il pagamento. Questo codice viene utilizzato per localizzare la prenotazione corretta relativa al pagamento trasferito. Pertanto si assicuri di inserire correttamente tale codice al momento del bonifico.
Una volta ricevuto il codice di riferimento del pagamento, potrà trasferire il denaro dal suo conto bancario. Lo può fare utilizzando l’home banking, un modulo di trasferimento o con un’operazione in contanti presso la sua banca. Si assicuri di finalizzare il pagamento entro 48 ore dalla prenotazione.
La sua banca potrebbe addebitarle commissioni di trasferimento per i bonifici bancari. Per i bonifici internazionali, le sarà sempre addebitato il costo di “bonifico oltre frontiera” in aggiunta al prezzo del biglietto. La sua banca potrà fornirle ulteriori informazioni al riguardo.
Nel caso non ricevessimo l’intero importo del biglietto, l’emissione sarà posticipata. Una volta ricevuto l’intero importo, le verrà inviato il biglietto elettronico tramite email. Una volta effettuato il pagamento, il ricevimento del suo biglietto elettronico potrebbe richiedere fino a 5 giorni lavorativi.
Con i bonifici bancari, solitamente paga attraverso il nostro partner Worldline ePayments. Per i seguenti paesi dovrà trasferire il denaro direttamente a noi: Arabia Saudita, Aruba, Bonaire, Cile, Cina, Corea, Curaçao, Ecuador, Egitto, Filippine, Ghana, Indonesia, Iran, Kenya, Oman, Perù, Rwanda, Saint Martin, Suriname, Tanzania, Thailandia, Uganda e Zambia. Il suo pagamento è sicuro in ogni caso.
Il pagamento con bonifico bancario non è disponibile per l’assicurazione.
Payment instructions
While making your booking, we provide you with the bank information needed to process your bank transfer, including the IBAN and BIC codes for the receiving bank account. You must pay according to the instructions in your booking confirmation e-mail. Your ticket issuance may be delayed or cancelled if we do not receive the total amount in time.
You can transfer the money from your bank account using online banking, a transfer form, or a cash transaction at your bank. Depending on your country, please indicate the reference number (12-digit code located on the payment confirmation page and in the confirmation e-mail) or the booking code in the payment instructions. This information helps us link the payment to your booking. As soon as we receive your full payment, we will e-mail your ticket within 5 business days.
Your bank may charge a transfer fee when using bank transfers. You are always charged a "cross border transfer" fee on top of the ticket price for international transfers. Please contact your bank for more information concerning (the amount) of these fees.
If you want to pay at the Ticket Office, please bring the booking confirmation or booking code you received by e-mail. You must pay according to the instructions given in your booking confirmation e-mail. Your ticket issuance may be delayed or cancelled if we do not receive the total amount in time. Please note that a booking fee and a payment surcharge may apply.
Some airport or city ticket offices no longer accept cash. Please ensure you can pay with an internationally accepted credit or debit card.
You can redeem 1 or more vouchers issued by KLM and Air France to pay online for (part of) your booking. Any remaining voucher value will be credited to a new voucher.
- Vouchers are non-transferable and must be used for the passenger whose name is stated on the original voucher.
- You can redeem a voucher in My Trip to buy extra options, such as a more comfortable seat type, after booking your ticket.
- We accept vouchers issued by KLM and Air France.
- You can redeem a voucher issued in another currency than used for your booking.
- Each passenger may use up to 2 vouchers per booking with a limit of 3 vouchers per booking.
- A voucher is valid for 12 months from the date of issue.
Pay in another currency
We always display our prices in one currency. However, in many countries, you can choose another currency when paying with various debit and credit cards and PayPal.
- When converting the local price to your preferred payment currency, we use an exchange rate that includes a market-based foreign exchange margin. We always aim to keep this margin lower than the margin your credit or debit card issuing bank would have included had they converted the currency. However, KLM cannot be held liable for any differences in these rates.
- Suppose the payment currency you selected differs from the currency billed on your credit or debit card statement. In that case, the bank issuing the card will convert the transaction using their rate. KLM cannot be held liable for this conversion.
- If your credit or debit card account was issued in another country, the card issuing institution may add an ‘overseas charges’ or ‘cross-border charges’ fee. This depends on the country and bank. These fees are unrelated to exchange rates. Your bank may charge this fee regardless of the currency you select for payment at KLM. This is subject to the agreement between the bank and the cardholder. Consequently, KLM cannot be held liable for these fees.